23. nedelja trudnoće: Simptomi trudnoće & razvoj bebe

Vreme potrebno za čitanje: 4 minuta

Koliko meseci čini 23 nedelja trudnoće?

calendar icon circle

6 meseca (2. tromesečje)

foetus icon

Razvoj bebe u 23. nedelji

Vaša beba se sada popunjava, čak i ako to nije slučaj sa vašim stomakom.

pregnancy navigation icon

Trudnoća u 23. nedelji

Pazite na kung-fu poteze vašeg mališana.

milk icon

Kalcijum

Morate biti sigurni da dobijate dovoljno ovog prirodnog unutrašnjeg oklopa.

Razvoj bebe u 23. nedelji

Foetus Pregnancy Week 23

Kako izgleda moja beba? Koje je veličine moja beba?

U 23. nedelji trudnoće vaša beba će porasti do dužine od oko 20cm i težine oko 450g – otprilike veličine grejpfruta1.

Vaša beba sada brzo dobija na kilaži. U ovoj fazi, njegova ili njena koža će i dalje biti prozirna i izgledaće kao da je malo prevelika. To je zato što raste brže od njihovog tela, koje potom nadoknađuje rast dok se širi skladištenjem masti. Kako vaša beba skladišti masnoće, njena koža će izgubiti nežni, prozirni izgled i počeće da izgleda punije i čvršće2.

Do sada bi trebalo da osećate kako se vaša beba redovno kreće. Uz udaranje, uvrtanje, okretanje i istezanje, vaša beba sada može da uhvati pupčanu vrpcu ako joj prođe blizu šake.

Njegovi ili njeni udovi će sada biti proporcionalni, a vaše dete će početi da liči više na slatku bebu koju očekujete. Tokom sledećih nekoliko nedelja počećete da osećate ove duže udove budući da nastavljaju da se kreću. Takođe možete početi da viđate neke pokrete kroz udarac.

parenting icon circle

Svetlije budućnosti počinju ovde

Saznajte više o razvoju dojenčadi kako biste pomogli oblikovanje budućnosti svoje bebe

Trudnoća u 23. nedelji (drugo tromesečje)

Šta se dešava u mom telu?

Sada ste prešli pola puta trudnoće, primetićete da vaša beba zaista počinje da raste. Možda ćete početi da osećate neki bol dok vam se rebra proširuju kako bi se prilagodila vašem detetu koje raste. Osetićete to još više ako vaše dete odluči da vežba neki kung-fu i udari vas svojeglavom nogom.

Aktivnost i vežbanje vam mogu omoći da se osećate prijatno, a to je posebno dobro za bolove u leđima, koji su česti u trudnoći. NHS preporučuje prenatalne časove joge ili akvanatala (blage vežbe u vodi) sa kvalifikovanim instruktorom3. Oni mogu pomoći u izgradnji mišića kako bi bili bolja potpora za vaša leđa.

Takođe biste mogli da osetite da gubite dah dok vaša beba raste. Vaša materica nastavlja da gura i na kraju će udariti na dijafragmu, to je mišić koji se nalazi ispod vaših  rebara i koji kontroliše vaše disanje. Zauzvrat, ovo takođe pritiska vaša pluća4.

Možete olakšati ovaj osećaj stojeći uspravno (ovo takođe pomaže u ublažavanju bolova u leđima zbog nošenja druge osobe) ili potpuno odstranjujući težinu sa stopala i opuštajući se uz knjigu ili film.

Simptomi trudnoće u 23. nedelji

Pregnant-woman-feeling-sick

Fokusirajte se na kalcijum

Kalcijum je važan mineral i treba da predstavlja ključni deo vaše ishrane. Odraslim ženama je potrebno 700mg kalcijuma svakog dana, bez obzira da li su trudne ili ne10 – smanjenje od 1000mg koje se preporučuje adolescentima ženskog pola između 11-18 godina11. Prema jednoj studiji, adekvatan unos kalcijuma u trudnoći takođe može pomoći da se smanji rizik od preeklampsije i prevremenog porođaja12. Srećom, kalcijum se nalazi u puno namirnica, uključujući:

Grated Cheese

  • Žitarice za doručak obogaćene kalcijumom
  • Mlečni proizvodi, uključujući pasterizovano mleko, jogurt i tvrdi sir, poput čedara (nemekani plavi sir ili mekani sir sa belom korom)
  • Ribe sa jestivim kostima (poput sardina)
  • Orašasti plodovi i semenke, posebno bademi i seme susama
  • Smokve ili suve kajsije
  • Zeleno povrće poput kovrdžavog kelja ili spanaća
  • Tofu sir
  • Alternative mleka obogaćene kalcijumom, kao što su određena ovsena mleka

Telo ne može da stvori kalcijum pa se može nabaviti samo iz hrane. Ako ne unosite svakodnevno dovoljno kalcijuma kroz svoju ishranu, vaše telo će koristiti sopstvene zalihe kalcijuma, što može uticati na zdravlje kostiju.

NAUČNA POZADINA

KALCIJUM

Pokrenula Nutricia

Pitajte bilo koga za šta je kalcijum dobar i čućete za „zube i kosti“. Konačno, tako se 99% kalcijuma koristi u ljudskom telu1. Međutim, ne bi trebalo da zanemarite preostalih 1%. Ova mala količina se širi gotovo svuda: Skoro svaka ćelija u našem telu na neki način koristi kalcijum13, a kako se trudnoća razvija, povećava se sposobnost vašeg tela da apsorbuje kalcijum14.

Ovaj čudesni mikro-mineral je takođe odgovoran za važne funkcije poput kontrakcije mišića (uključujući srce), sekrecije neurotransmitera, probave i zgrušavanja krvi. Kalcijum takođe potomaže strukture koje nisu skelet, uključujući membrane15.

Ukoliko slučajno dobijate lekove za zamenu hormona štitne žlezde tokom trudnoće, odmah obavestite svog lekara ili babicu. Dodaci kalcijuma i gvožđa mogu ometati apsorpciju vašeg suplementa štitne žlezde16.

Poslednji put pregledano: 14. januar 2020

kontaktirajte aptaclub
aptaclub zajednica srbija

Buduće zdravlje vaše bebe počinje ovde

U Aptaclubu verujemo da iskustvo pomaže u izgradnji otpornosti; da svaki novi susret, bilo u trudnoći ili nakon rođenja, može da oblikuje budući razvoj vaše bebe. Pomoću naše naučne stručnosti i podrške jedan na jedan, možemo pomoći vama i vašoj bebi da zagrlite sutrašnjicu.

Povezani članci

Odricanje odgovornosti

Informacije na ovoj veb lokaciji, uključujući, ali ne ograničavajući se na tekst, grafike, slike, veze, audio, video, izjave, ishod bilo kojeg predviđajućeg računara ili alata ili programa za proveru simptoma, prediktivni dani i / ili datumi i drugi materijali su opšte informacije samo u svrhe i ne treba ih smatrati zdravstvenim ili medicinskim savetom, dijagnozom ili lečenjem za vas i / ili vaše (nerođeno) dete. Na informacije sadržane na ovoj veb lokaciji ne možete se pouzdati i nisu tačne niti specifične za vas i / ili vaše (nerođeno) dete. Uvek potražite savet lekara ili drugog kvalifikovanog zdravstvenog radnika u vezi sa bilo kakvim pitanjima u vezi sa zdravstvenim stanjem i / ili medicinskim simptomima. Nikada nemojte zanemariti profesionalni lekarski savet ili odlagati njegovo traženje zbog nečega što ste pročitali na ovoj veb lokaciji ili razgovarali sa nekim od naših konsultanata. U slučaju (sumnje na) hitne medicinske pomoći, odmah pozovite svog lekara ili hitnu službu. Nutricia i njene podružnice ne daju nikakve garancije, izjave ili garancije u vezi sa bilo kojim sadržajem koji je dostupan na ovoj veb lokaciji u bilo kom obliku i njegovom ispravnošću, kompletnošću, adekvatnošću, pogodnošću, kvalitetom, pouzdanošću i tačnošću bilo koje informacije na ovoj veb lokaciji. U MENI U POTPUNOSTI DOZVOLJENI PRIMENJIVIM ZAKONIMA, Nutricia I njene pridružene kompanije isključuju sve obaveze koje proizilaze iz ili u vezi sa upotrebom ili zloupotrebom informacija ili nedostatkom informacija na ovoj veb lokaciji.

Dojenje je najbolje za bebe

Prvo pročitajte ovo važno obaveštenje Klikom na dugme Nastavi moći ćete da vidite informacije o mleku za dojenčad Aptamil i drugim proizvodima. Ako odlučite da nastavite, prihvatate da Aptaclub pruža ove informacije na vaš lični zahtev u informativne svrhe. Molimo vas da se obratite zdravstvenom radniku kako biste doneli izbor na bazi informacija o hranjenju mlekom i odbijanju bebe od čvrste hrane. Dojenje je najbolje za bebe i pruža brojne prednosti. Važno je da, u pripremi za i tokom dojenja, jedete zdravu, uravnoteženu ishranu. Kombinovano dojenje i hranjenje bočicom u prvim nedeljama života mogu smanjiti zalihe vašeg majčinog mleka i preokret u odluci da ne dojite je težak. Treba razmotriti socijalne i finansijske implikacije upotrebe mleka za dojenčad. Nepravilna upotreba mleka za dojenčad ili neprikladna hrane ili način hranjenja može predstavljati opasnost po zdravlje. Ako koristite mleko za dojenčad, pažljivo sledite uputstva proizvođača za upotrebu – ako se ne pridržavate uputstava, beba može da se razboli.