Proteini u trudnoći

Uz vitalnu ulogu da budu potpora svakoj ćeliji u telu, proteini su važni za vas i vašu bebu kao deo zdrave ishrane u trudnoći. Otkrijte koliko vam je proteina potrebno  u trudnoći i koji su dobri izvori proteina.

Koja je uloga proteina tokom trudnoće?

Proteini se nalaze u svakoj ćeliji tela, čine kožu, mišiće, kosu, nokte i sva ostala tkiva. Pružaju strukturu ćelijama i pomažu im da pravilno funkcionišu, a takođe pomažu ćelijama da se same obnavljaju1.

Proteini imaju vitalnu ulogu tokom trudnoće, jer pomažu vašoj bebi da normalno raste, doprinoseći drugim važnim oblastima njihovog razvoja, uključujući2:

  • Rast i obnavljanje novih i oštećenih tkiva.
  • Stvaranje antitela za njen imunološki sistem.
  • Stvaranje hormona i enzima.
  • Pomaganje mišićima da pravilno funkcionišu.
  • Transport kiseonika kroz njenu krv.

Uzimanje preporučene količine proteina takođe može da pomogne u unapređivanju zdrave težine pri rođenju. Beba sa zdravom porođajnom težinom smanjuje rizik od razvoja dijabetesa ili prekomerne težine kasnije u životu3.

Uloga proteina tokom trudnoće omogućava ćelijama vaše bebe da dobro funkcionišu od samog početka. Sav budući rast i razvoj tada imaju snažne temelje za nadogradnju, tokom perioda dojenčadi, detinjstva i nadalje.

Koliko proteina vam treba kada ste trudni?

Potreban vam je malo veći unos proteina tokom trudnoće da biste pomogli raznim promenama kroz koje vaše telo prolazi da bi podržalo rast vaše bebe.

Referentni unos hranljivih sastojaka (RNI) proteina za odrasle iznosi 0.75g po kilogramu telesne težine dnevno, plus dodatnih 6g dnevno za trudnice4.

Dakle, za ženu tešku 60 kg biće potrebno: 60 x 0.75g/d = 45g proteina dnevno i 51g tokom trudnoće4.

Dobro pravilo je uključiti porciju proteina u svaki obrok tako da dobijate 2-3 porcije dnevno5. Porcija je uglavnom ekvivalentna veličini vašeg dlana.

Dobra proteinska hrana u trudnoći:

Nije bitna samo količina proteina. Takođe je važno jesti različite izvore proteina, jer različiti proteini obezbeđuju različite aminokiseline5. ‘Ako jedete različite izvore proteina, takođe ćete dobiti raznovrsne vitamine i minerale. Pročitajte o vitaminima i dodacima koji su vam potrebni u trudnoći.

Izvori proteina uključuju5:


Ova hrana se često jede u prosečnoj zapadnjačkoj ishrani, pa, ako niste vegetarijanac ili vegan, verovatno ne morate da prilagodite unos u skladu sa povećanim potrebama. Ljudi koji odluče da izbegavaju proizvode životinjskog porekla mogu da dobiju mnoge esencijalne aminokiseline jedući raznovrsno voće i povrće. Pročitajte više o superhrani u trudnoći.

Zdrave proteinske grickalice za trudnice

Sa vitalnom ulogom podrške svakoj ćeliji u telu, proteini su neophodni za vas i vašu bebu.

Većina ljudi u Ujedinjenom Kraljevstvu uzima dovoljno proteina kroz svoju ishranu. Međutim, ako se borite da jedete obroke, možete da povećate unos proteina tokom čitavog dana sa ovim idejama za zdrave grickalice6:

  • Mali sendvič ili pita hleb sa naribanim sirom, nemasnom šunkom, pasiranom tunjevinom, lososom ili sardinama, sa salatom.
  • Humus sa šargarepom, krastavcima ili celerom.
  • Supa od povrća i pasulja.
  • Pečeni pasulj na tostu ili mali pečeni krompir.
  • Voćni jogurt sa niskim sadržajem masti i šećera, običan jogurt ili krem sir sa voćem.

Poslednji put pregledano: 29. maja 2020

Recenzirao Nutricia tim za medicinska i naučna pitanja

kontaktirajte aptaclub
aptaclub zajednica srbija

Buduće zdravlje vaše bebe počinje ovde

U Aptaclubu verujemo da iskustvo pomaže u izgradnji otpornosti; da svaki novi susret, bilo u trudnoći ili nakon rođenja, može da oblikuje budući razvoj vaše bebe. Pomoću naše naučne stručnosti i podrške jedan na jedan, možemo pomoći vama i vašoj bebi da zagrlite sutrašnjicu.

Povezani članci

Odricanje odgovornosti

Informacije na ovoj veb lokaciji, uključujući, ali ne ograničavajući se na tekst, grafike, slike, veze, audio, video, izjave, ishod bilo kojeg predviđajućeg računara ili alata ili programa za proveru simptoma, prediktivni dani i / ili datumi i drugi materijali su opšte informacije samo u svrhe i ne treba ih smatrati zdravstvenim ili medicinskim savetom, dijagnozom ili lečenjem za vas i / ili vaše (nerođeno) dete. Na informacije sadržane na ovoj veb lokaciji ne možete se pouzdati i nisu tačne niti specifične za vas i / ili vaše (nerođeno) dete. Uvek potražite savet lekara ili drugog kvalifikovanog zdravstvenog radnika u vezi sa bilo kakvim pitanjima u vezi sa zdravstvenim stanjem i / ili medicinskim simptomima. Nikada nemojte zanemariti profesionalni lekarski savet ili odlagati njegovo traženje zbog nečega što ste pročitali na ovoj veb lokaciji ili razgovarali sa nekim od naših konsultanata. U slučaju (sumnje na) hitne medicinske pomoći, odmah pozovite svog lekara ili hitnu službu. Nutricia i njene podružnice ne daju nikakve garancije, izjave ili garancije u vezi sa bilo kojim sadržajem koji je dostupan na ovoj veb lokaciji u bilo kom obliku i njegovom ispravnošću, kompletnošću, adekvatnošću, pogodnošću, kvalitetom, pouzdanošću i tačnošću bilo koje informacije na ovoj veb lokaciji. U MENI U POTPUNOSTI DOZVOLJENI PRIMENJIVIM ZAKONIMA, Nutricia I njene pridružene kompanije isključuju sve obaveze koje proizilaze iz ili u vezi sa upotrebom ili zloupotrebom informacija ili nedostatkom informacija na ovoj veb lokaciji.

Dojenje je najbolje za bebe

Prvo pročitajte ovo važno obaveštenje Klikom na dugme Nastavi moći ćete da vidite informacije o mleku za dojenčad Aptamil i drugim proizvodima. Ako odlučite da nastavite, prihvatate da Aptaclub pruža ove informacije na vaš lični zahtev u informativne svrhe. Molimo vas da se obratite zdravstvenom radniku kako biste doneli izbor na bazi informacija o hranjenju mlekom i odbijanju bebe od čvrste hrane. Dojenje je najbolje za bebe i pruža brojne prednosti. Važno je da, u pripremi za i tokom dojenja, jedete zdravu, uravnoteženu ishranu. Kombinovano dojenje i hranjenje bočicom u prvim nedeljama života mogu smanjiti zalihe vašeg majčinog mleka i preokret u odluci da ne dojite je težak. Treba razmotriti socijalne i finansijske implikacije upotrebe mleka za dojenčad. Nepravilna upotreba mleka za dojenčad ili neprikladna hrane ili način hranjenja može predstavljati opasnost po zdravlje. Ako koristite mleko za dojenčad, pažljivo sledite uputstva proizvođača za upotrebu – ako se ne pridržavate uputstava, beba može da se razboli.