Hranljive materije u trudnoći za zdravu budućnost

Podešeno za život

Otkrijte kako da prehranite njenu budućnost

Tokom trudnoće, hrana koju jedete pomaže vašem telu da obezbedi hranljive sastojke, tako da vaša beba može normalno da raste i razvija se. Ali, nedavna otkrića pokazuju da hranljive materije koje dobija dok je u materici imaju mnogo veći uticaj na njeno buduće zdravlje nego što se ranije mislilo. Saznajte kako ishrana u trudnoći igra presudnu ulogu u zdravlju vaše bebe nakon rođenja i kako da maksimizirate unos iz hrane koju jedete.

Hranjenje budućnosti vaše bebe 

Zdrav razum nam govori da je dobra ishrana tokom trudnoće dobra za majku i bebu. Ali tek nedavno je nauka otkrila koliki uticaj može imati vaša trudnoća.

Sada je prepoznato da ishrana koju bebe dobijaju tokom trudnoće više nego podržava njihov rast i razvoj u materici. Takođe utiče na njihovo zdravlje tokom perioda dojenčadi, detinjstva pa do kraja njihovog života1.

To znači da donošenjem zdravih izbora i konzumiranjem dobro izbalansirane, nutritivno bogate ishrane, podržavate napredak vaše bebe u narednim decenijama.

Ravnoteža hranljivih sastojaka koji održavaju život u trudnoći

Tokom trudnoće, vaša beba raste od jedne ćelije do potpuno oblikovane, jedinstvene i lepe bebe. Određene hranljive materije su suštinske za ovaj rast, a njihovo uključivanje u vašu ishranu tokom trudnoće na preporučenom nivou će pomoći vašoj bebi da ima najbolji početak za zdravu budućnost.

Kao i proteini, masti i ugljeni hidrati (makronutrijenti koji obezbeđuju glavninu energije vaše bebe), i mnogi mikronutrijenti su neophodni za njen normalan rast i razvoj2.

Dobro izbalansirana ishrana u trudnoći je ona koja uključuje zdrav unos makronutrijenata i mikronutrijenata.

Iako su mnogi hranljivi sastojci uključeni u razvoj vaše bebe, dole objašnjeni vitamini, minerali i masti su posebno važni tokom trudnoće. Neki, poput vitamina C, D, A, folata, tijamina i riboflavina su potrebni su do te mere da su vaši preporučeni nivoi viši nego što bi to bili normalno. Ali, sa mnogim dostupnim iz različitih svakodnevnih izvora hrane, dobra vest je da možda već dobijate nivoe koji su vam potrebni1,2.

Da biste saznali više o referentnom unosu hranljivih sastojaka određenih ključnih hranljivih sastojaka (količina koja se smatra dovoljnom da zadovolji potrebe većine ljudi) i kako se do njih dolazi, pogledajte stranice pojedinačnih hranljivih sastojaka u trudnoći.

Vitamin A

Ključni hranljivi sastojak za normalan razvoj vida vaše bebe, vitamin A takođe podržava njen imunološki sistem3. Bezbedan unos ovog hranljivog sastojka tokom trudnoće će pomoći da se beba rodi sa zalihama koje su njenom telu potrebne za borbu protiv infekcija i održavanje zdravlja4.

Vitamin C

Vitamin C je potreban za stvaranje kolagena, jednog od gradivnih elemenata tela vaše bebe. Takođe pomaže vašem telu da apsorbuje gvožđe iz druge hrane, odnosno biljnih izvora, što je važno za kognitivni razvoj vaše bebe5.

Vitamin D

Vitamin D igra vitalnu ulogu u snabdevanju vaše bebe kalcijumom i fosfatom6. Ovi hranljivi sastojci su potrebni za izgradnju kostiju vaše bebe tokom trudnoće, a zdrava zaliha može imati pozitivan efekat na njihov dalji razvoj tokom detinjstva6. Odgovarajući nivoi vitamina D su takođe povezani sa manjim rizikom od različitih stanja, uključujući astmu i dijabetes.

Najefikasniji izvor vitamina D je sunčeva svetlost na koži. Ali, budući da jačina UVB zraka varira tokom godine, ovo je jedna od dve hranljive materije koje se preporučuju kao dodatak tokom čitave trudnoće i dojenja6.

Folat (folna kiselina)

Folat je uključen u najraniji razvoj vaše bebe – formiranje neuralne cevi, koja na kraju postaje njihov mozak, nerava i kičmene moždine. Normalan razvoj u ovoj kritičnoj fazi pruža najbolji početak za čitav razvoj koji tek dolazi i povezan je sa smanjenim rizikom od bolesti u kasnijem životu7.

Zbog ovoga i zbog toga što je teško dobiti preporučeni nivo iz hrane, uzimanje dodatka se preporučuje i pre trudnoće i do 12. nedelje trudnoće.

article 11 pregnancy nutrients fibre
Sada je prepoznato da ishrana koju bebe dobijaju tokom trudnoće utiče na njihovo zdravlje tokom perioda dojenčadi, detinjstva pa do kraja njihovog života. 

Jod

Iako je potreban samo u malim količinama, jod je neophodan za proizvodnju tiroidnih hormona koji doprinose razvoju mozga vaše bebe8.

Odgovarajući unos ovog elementa u tragovima podržava kognitivni razvoj koji će pomoći vašoj bebi da nauči da govori, pamti, rešava probleme, donosi odluke i izvodi mnoge druge veštine potrebne da joj budu podrška tokom života8.

Gvožđe

Tokom trudnoće, količina vaše krvi se dramatično povećava. Kao ključna komponenta krvi, gvožđe je neophodan mineral koji treba da uključite u svoju ishranu u trudnoći9.

Zdrava zaliha gvožđa smanjuje verovatnoću anemije sa nedostatkom gvožđa i podržava razvoj mozga vaše bebe. Takođe pomaže u stvaranju zaliha gvožđa vaše bebe, na koje će se oslanjati tokom prvih meseci života10.

Vitamin K

Vitamin K, vitamin rastvorljiv u masti, pomaže normalnom zgrušavanju krvi. Odgovarajuća zaliha tokom trudnoće pomaže u stvaranju zaliha vaše bebe, smanjujući rizik od bilo kakvih problema sa zgrušavanjem nakon rođenja.

Omega 3

Omega 3 je posebno korisna vrsta masnih kiselina za koju se pokazalo da podržava kognitivni razvoj i smanjuje rizik od srčanih bolesti.

Dobar izvor Omega 3 je masna riba, jer ona obezbeđuje preformirane polinezasićene masne kiseline dugog lanca, poznate kao DHA, koje su potrebne našim telima. Ova masna kiselina je ključna komponenta našeg mozga i očnog tkiva11,5. Za normalnu funkciju mozga koja omogućava razmišljanje, učenje i razumevanje, kako tokom kritične faze razvoja vaše bebe, tako i tokom čitavog njenog života, potrebno je adekvatno i odgovarajuće uravnoteženo snabdevanje omega3.

SLEDEĆI KORACI

Sledite ove smernice da biste maksimizirali unos hranljivih sastojaka iz hrane koju jedete:

  • Povrće na pari i roštilju za zadržavanje više vitamina C i sadržaja folata.
  • Jedite hranu bogatu vitaminom C zajedno sa biljnim izvorima gvožđa (poput lisnatog povrća i pasulja) da biste povećali apsorpciju gvožđa.
  • Izbegavajte da jedete ili pijete mlečne proizvode uz obroke – kalcijum može inhibirati apsorpciju gvožđa.
  • Kvalitet hranljivih sastojaka voća i povrća počinje da opada nakon što su ubrani. Da biste od njih izvukli najveću korist, kupite lokalne proizvode koji nisu potrošili dodatno vreme u transportu i jedite ubrzo nakon kupovine.
  • Kuvajte paradajz kako biste njegove hranljive materije učinili bioraspoloživijim.

Poslednji put pregledano: 18. avgusta 2014

kontaktirajte aptaclub
aptaclub zajednica srbija

Buduće zdravlje vaše bebe počinje ovde

U Aptaclubu verujemo da iskustvo pomaže u izgradnji otpornosti; da svaki novi susret, bilo u trudnoći ili nakon rođenja, može da oblikuje budući razvoj vaše bebe. Pomoću naše naučne stručnosti i podrške jedan na jedan, možemo pomoći vama i vašoj bebi da zagrlite sutrašnjicu.

Povezani članci

Odricanje odgovornosti

Informacije na ovoj veb lokaciji, uključujući, ali ne ograničavajući se na tekst, grafike, slike, veze, audio, video, izjave, ishod bilo kojeg predviđajućeg računara ili alata ili programa za proveru simptoma, prediktivni dani i / ili datumi i drugi materijali su opšte informacije samo u svrhe i ne treba ih smatrati zdravstvenim ili medicinskim savetom, dijagnozom ili lečenjem za vas i / ili vaše (nerođeno) dete. Na informacije sadržane na ovoj veb lokaciji ne možete se pouzdati i nisu tačne niti specifične za vas i / ili vaše (nerođeno) dete. Uvek potražite savet lekara ili drugog kvalifikovanog zdravstvenog radnika u vezi sa bilo kakvim pitanjima u vezi sa zdravstvenim stanjem i / ili medicinskim simptomima. Nikada nemojte zanemariti profesionalni lekarski savet ili odlagati njegovo traženje zbog nečega što ste pročitali na ovoj veb lokaciji ili razgovarali sa nekim od naših konsultanata. U slučaju (sumnje na) hitne medicinske pomoći, odmah pozovite svog lekara ili hitnu službu. Nutricia i njene podružnice ne daju nikakve garancije, izjave ili garancije u vezi sa bilo kojim sadržajem koji je dostupan na ovoj veb lokaciji u bilo kom obliku i njegovom ispravnošću, kompletnošću, adekvatnošću, pogodnošću, kvalitetom, pouzdanošću i tačnošću bilo koje informacije na ovoj veb lokaciji. U MENI U POTPUNOSTI DOZVOLJENI PRIMENJIVIM ZAKONIMA, Nutricia I njene pridružene kompanije isključuju sve obaveze koje proizilaze iz ili u vezi sa upotrebom ili zloupotrebom informacija ili nedostatkom informacija na ovoj veb lokaciji.

Dojenje je najbolje za bebe

Prvo pročitajte ovo važno obaveštenje Klikom na dugme Nastavi moći ćete da vidite informacije o mleku za dojenčad Aptamil i drugim proizvodima. Ako odlučite da nastavite, prihvatate da Aptaclub pruža ove informacije na vaš lični zahtev u informativne svrhe. Molimo vas da se obratite zdravstvenom radniku kako biste doneli izbor na bazi informacija o hranjenju mlekom i odbijanju bebe od čvrste hrane. Dojenje je najbolje za bebe i pruža brojne prednosti. Važno je da, u pripremi za i tokom dojenja, jedete zdravu, uravnoteženu ishranu. Kombinovano dojenje i hranjenje bočicom u prvim nedeljama života mogu smanjiti zalihe vašeg majčinog mleka i preokret u odluci da ne dojite je težak. Treba razmotriti socijalne i finansijske implikacije upotrebe mleka za dojenčad. Nepravilna upotreba mleka za dojenčad ili neprikladna hrane ili način hranjenja može predstavljati opasnost po zdravlje. Ako koristite mleko za dojenčad, pažljivo sledite uputstva proizvođača za upotrebu – ako se ne pridržavate uputstava, beba može da se razboli.