Vitamin C u trudnoći

Vreme čitanja: 3 minuta

Vitamin C je potreban za stvaranje kolagena, jednog od vlakana koje gradi telo vaše bebe. Stoga, nije iznenađenje da se vaše potrebe povećavaju tokom trudnoće. Srećom, lako je dobiti odgovarajuću zalihu iz ishrane koja uključuje obilje voća i povrća.

Saznajte o prednostima vitamina C u trudnoći, kako može da pomogne apsorpciji gvožđa i koja hrana je najbolji izvor.

pregnancy icon

Zašto je vitamin C toliko važan tokom trudnoće?

Ne samo što pojačava vaš imunološki sistem i smanjuje rizik od anemije sa nedostatkom gvožđa u trudnoći, Vitamin C je takođe ključan za fizički razvoj vaše bebe.

Vitamin C:

  • Pomaže u stvaranju kolagena, koji podržava normalan rast, zdravo tkivo i zarastanje rana1
  • Podržava imunološki sistem vaše bebe2
  • Pomaže vašoj bebi da apsorbuje gvožđe i stvori zalihe za kasniju upotrebu2

Koliko vam je potrebno vitamina C kada ste trudni?

Referentni unos hranljivih sastojaka (RNI) vitamina C tokom trudnoće – količina koja se smatra dovoljnom da zadovolji potrebe većine ljudi – iznosi 50mg dnevno, što je 25% više nego što bi vam inače trebalo3. Porcija jagoda od 100g sadrži 57mg. Ako odlučite da dojite bebu, ne bi trebalo da pravite promene u ishrani, ali je dobra ideja da se hranite zdravo. Uvek možete da razgovarate sa svojom babicom ili zdravstvenim stručnjakom ako želite dodatni savet. Pročitajte više o zdravoj ishrani tokom dojenja.

S obzirom da je to vitamin rastvorljiv u vodi, telo ga ne skladišti, što znači da je dnevni unos tokom trudnoće neophodan. Srećom, sav vitamin C koji je potreban kao podrška vama i vašoj bebi možete dobiti ako jedete zdravu, izbalansiranu hranu, koja uključuje puno voća i povrća4.

oranges

Koja hrana sadrži vitamin C?

Hrana bogata vitaminom C uključuje brokoli, karfiol, kelj, kivi voće, agrume, crvenu, zelenu ili žutu papriku, slatki krompir, jagode i paradajz.

Paprika sadrži preko duplo više vitamina C od pomorandže. Paprika sadrži oko 126mg na 100g, dok pomorandže sadrže samo 52mg vitamina C na 100g5.

Grafikon u nastavku prikazuje količinu vitamina C koju dobijate iz različitih namirnica6:

HranaPorcijaProsečna količinahranljivih sastojaka (mcg)
Crvena paprika100g126
Brokoli (najbolje sirovi ili pripremljen na pari)100g79
Jagode100g57
Kupus (zeleni ili beli sirovi)100g45
Citrusno voće (pomorandže su najbolje)100g42-52
Sok od pomorandže100g40
Paradajz (najbolje kuvan)100g30
Spanać100g30

Na pari i roštilju za pojačani unos vitamina C

Kao i kod ostalih vitamina rastvorljivih u vodi, način na koji pripremate i kuvate hranu može uticati na sadržaj vitamina C5

Kuvanje može da uništi deo vitamina C u hrani koju pripremate. Da biste zadržali što veći kvalitet hranljivih sastojaka, najbolje je da povrće pripremati na pari ili roštilju5. Ili još bolje, jedite ga sirovog u salatama.

Vitamin C pojačava apsorpciju gvožđa

Vitamin C pomaže telu da apsorbuje ne-hem gvožđe, vrstu koja se nalazi u biljnim izvorima poput spanaća i leblebije. Ako jedete dobre izvore vitamina C sa biljnim izvorima gvožđa tokom trudnoće, možete znatno da povećate dnevni unos7. Da biste maksimalno iskoristili svoju ishranu, uključite izvore voća i gvožđa u isti obrok, bilo da se radi o dodavanju iseckanog voća u salatu ili uzimanju celog voća za desert7.

Odgovarajući unos gvožđa je od suštinske važnosti za podsticanje povećane zapremine krvi i smanjenja rizika od anemije sa nedostatkom gvožđa i za stvaranje zaliha gvožđa kod vaše bebe kako bi se podržalo njeno učenje i rast tokom prvih 6 meseci života2. Pročitajte više o važnosti gvožđa u vašoj ishrani tokom trudnoće.

Pokušajte da povećate unos ovim grickalicama i obrocima bogatim vitaminom C:

Poslednji put pregledano: 28. jula 2020

Recenzirao Nutricia tim za medicinska i naučna pitanja

kontaktirajte aptaclub
aptaclub zajednica srbija

Buduće zdravlje vaše bebe počinje ovde

U Aptaclubu verujemo da iskustvo pomaže u izgradnji otpornosti; da svaki novi susret, bilo u trudnoći ili nakon rođenja, može da oblikuje budući razvoj vaše bebe. Pomoću naše naučne stručnosti i podrške jedan na jedan, možemo pomoći vama i vašoj bebi da zagrlite sutrašnjicu.

Povezani članci

Odricanje odgovornosti

Informacije na ovoj veb lokaciji, uključujući, ali ne ograničavajući se na tekst, grafike, slike, veze, audio, video, izjave, ishod bilo kojeg predviđajućeg računara ili alata ili programa za proveru simptoma, prediktivni dani i / ili datumi i drugi materijali su opšte informacije samo u svrhe i ne treba ih smatrati zdravstvenim ili medicinskim savetom, dijagnozom ili lečenjem za vas i / ili vaše (nerođeno) dete. Na informacije sadržane na ovoj veb lokaciji ne možete se pouzdati i nisu tačne niti specifične za vas i / ili vaše (nerođeno) dete. Uvek potražite savet lekara ili drugog kvalifikovanog zdravstvenog radnika u vezi sa bilo kakvim pitanjima u vezi sa zdravstvenim stanjem i / ili medicinskim simptomima. Nikada nemojte zanemariti profesionalni lekarski savet ili odlagati njegovo traženje zbog nečega što ste pročitali na ovoj veb lokaciji ili razgovarali sa nekim od naših konsultanata. U slučaju (sumnje na) hitne medicinske pomoći, odmah pozovite svog lekara ili hitnu službu. Nutricia i njene podružnice ne daju nikakve garancije, izjave ili garancije u vezi sa bilo kojim sadržajem koji je dostupan na ovoj veb lokaciji u bilo kom obliku i njegovom ispravnošću, kompletnošću, adekvatnošću, pogodnošću, kvalitetom, pouzdanošću i tačnošću bilo koje informacije na ovoj veb lokaciji. U MENI U POTPUNOSTI DOZVOLJENI PRIMENJIVIM ZAKONIMA, Nutricia I njene pridružene kompanije isključuju sve obaveze koje proizilaze iz ili u vezi sa upotrebom ili zloupotrebom informacija ili nedostatkom informacija na ovoj veb lokaciji.

Dojenje je najbolje za bebe

Prvo pročitajte ovo važno obaveštenje Klikom na dugme Nastavi moći ćete da vidite informacije o mleku za dojenčad Aptamil i drugim proizvodima. Ako odlučite da nastavite, prihvatate da Aptaclub pruža ove informacije na vaš lični zahtev u informativne svrhe. Molimo vas da se obratite zdravstvenom radniku kako biste doneli izbor na bazi informacija o hranjenju mlekom i odbijanju bebe od čvrste hrane. Dojenje je najbolje za bebe i pruža brojne prednosti. Važno je da, u pripremi za i tokom dojenja, jedete zdravu, uravnoteženu ishranu. Kombinovano dojenje i hranjenje bočicom u prvim nedeljama života mogu smanjiti zalihe vašeg majčinog mleka i preokret u odluci da ne dojite je težak. Treba razmotriti socijalne i finansijske implikacije upotrebe mleka za dojenčad. Nepravilna upotreba mleka za dojenčad ili neprikladna hrane ili način hranjenja može predstavljati opasnost po zdravlje. Ako koristite mleko za dojenčad, pažljivo sledite uputstva proizvođača za upotrebu – ako se ne pridržavate uputstava, beba može da se razboli.