Bezbedno vežbanje tokom trudnoće

Rezime

Istraživanja pokazuju da vežbanje u trudnoći može biti neverovatno korisno i za vas i za vašu bebu – a ipak informacije o tome šta je bezbedno a šta nije, mogu zbuniti i mogu biti zastarele.

Da li je bezbedno vežbati u trudnoći?

swimming during pregnancy

U prošlosti su mame bile ohrabrivane da podignu noge i da to rade polako. Kao frustracija zdravih budućih mama, trudnoća se često može tretirati kao bolest – ona koja zahteva puno odmora. Lekari i stručnjaci se sada slažu da je većina umerenog vežbanja tokom trudnoće bezbedna i korisna. Bez obzira da li ste bili aktivni pre trudnoće ili neko vreme niste vežbali, nastavak ili započinjanje rutine vežbanja bezbednog za trudnoću bi moglo biti jedna od najboljih stvari koje možete učiniti za oboje.

Pre nego što započnete, konsultujte se sa svojim lekarom ili babicom kako biste ih obavestili kojim aktivnostima planirate da se bavite. Takođe možete pročitati više o tome koje vežbe treba da izbegavate tokom trudnoće.

Dr Dawn Harper

Sada vidimo dokaze da je vežbanje u trudnoći možda jedna od najboljih stvari koje možete učiniti za buduće zdravlje vaše bebe. Vežbanje u trudnoći takođe može imati ogroman uticaj na vaše lično iskustvo trudnoće. Ukoliko se pridržavate smernica stručnjaka, za većinu žena je bezbedno da nastave i čak započnu vežbanje u trudnoći. Samo, obavezno prvo proverite sa svojom babicom ili lekarom, u slučaju da postoje neki specifični medicinski razlozi zbog kojih bi trebalo da izbegavate fizičku aktivnost u trudnoći.
dr dawn harper
@DrDawnHarper

Da li je bezbedno vežbati u trudnoći?

Svaka aktivnost koja razvija i održava fizičku spremnost se može smatrati ‘vežbanjem’ i može biti korisna ako se sprovodi tokom trudnoće. Svaka žena i svaka trudnoća su različite i iz tog razloga vam nije potrebno da vežbate do nivoa uporedivog sa bilo kim drugim da biste osetili korist; dovoljno je samo da radite onoliko koliko možete.

Da li je bezbedno vežbati u trudnoći?

pregnancy exercise outdoors

Postoji niz aktivnosti kreiranih posebno za buduće mame, poput joge u trudnoći. Ipak, ako volite da trčite, plivate ili idete u teretanu, trebalo bi da možete da nastavite sa uobičajenom rutinom uz nekoliko modifikacija. Zapamtite, nekih dana ćete se možda osećati energičnije od drugih, zato uvek sve radite tempom koji vam odgovara.  

Bez obzira na nivo kondicije ili stadijum trudnoće, slušajte svoje telo
  • Trčanje ili brzo hodanje je slobodno i može se raditi bilo gde i bilo kada. Čak i lagano trčanje ili šetnja sa psom vam mogu povisiti puls dovoljno da budu korisni. Mel, naš trener trčanja u trudnoći, nam govori o prednostima i daje savete o trčanju tokom trudnoće.
  • Plivanje u trudnoći je opuštajuće za um i ima mali uticaj na telo. Većina stilova plivanja je sigurna1, uključujući leđno – iako ćete možda želeti da izbegnete prsno ako imate disfunkciju simfize pubisa (SPD)2. Neki lokalni saveti nude besplatne sesije ili popuste za buduće mame. Na primer, ako živite u Bristolu, možete da plivate besplatno tokom trudnoće. Upoznajte našeg trenera plivanja  za trudnice, Alija, i pogledajte video zapise o tome kako započeti ili održavati rutinu plivanja u trudnoći.
  • Trening snage, koristeći lagane umesto teških tegova, obično je sigurno nastaviti ako su tegovi deo vaše uobičajene rutine vežbanja. Ipak, možda ćete morati da napravite par izmena. Naš trener za trening snage, Pip, vodi vas kroz prednosti i demonstrira jednostavne rutine koje možete raditi bilo gde.
  • Joga i joga u trudnoći su odlične za pomoć pri opuštanju, povezivanju sa vašom bebom i zadržavanje snage i fleksibilnosti. Uz pomoć Clare, naše instruktorke joge, kreirali smo video zapise joga rutina koje se mogu raditi kod kuće.

Jedno zlatno pravilo

Bez obzira na nivo kondicije ili stadijum trudnoće, slušajte svoje telo. Ako se osećate previše umorno, srce vam ubrzava ili vam se zavrti u glavi, zaustavite se i odmorite. Neke aktivnosti – ma koliko one bile male – bolje su nego nikakve. Svaka majka i svaka trudnoća su jedinstveni. Malo je mama koje mogu preduzeti isti nivo aktivnosti kao pre nego što su zatrudnele.  

SLEDEĆI KORACI

  • Obavestite svog lekara ili babicu o vašoj nameri da vežbate tokom trudnoće.
  • Obavestite i svog  instruktora u teretani ili fitnes instruktora. Možda će moći da ponude časove po vašoj meri a to će značiti da su obavešteni u slučaju da vam treba hitna medicinska pomoć.
  • Pitajte lokalni savet da li vode bilo kakve programe fitnesa od koristi za trudnice.
  • Pročitajte o neverovatnim prednostima vežbanja i za vas i vašu bebu.

Poslednji put pregledano: 9. decembra 2016

kontaktirajte aptaclub
aptaclub zajednica srbija

Buduće zdravlje vaše bebe počinje ovde

U Aptaclubu verujemo da iskustvo pomaže u izgradnji otpornosti; da svaki novi susret, bilo u trudnoći ili nakon rođenja, može da oblikuje budući razvoj vaše bebe. Pomoću naše naučne stručnosti i podrške jedan na jedan, možemo pomoći vama i vašoj bebi da zagrlite sutrašnjicu.

Povezani članci

Odricanje odgovornosti

Informacije na ovoj veb lokaciji, uključujući, ali ne ograničavajući se na tekst, grafike, slike, veze, audio, video, izjave, ishod bilo kojeg predviđajućeg računara ili alata ili programa za proveru simptoma, prediktivni dani i / ili datumi i drugi materijali su opšte informacije samo u svrhe i ne treba ih smatrati zdravstvenim ili medicinskim savetom, dijagnozom ili lečenjem za vas i / ili vaše (nerođeno) dete. Na informacije sadržane na ovoj veb lokaciji ne možete se pouzdati i nisu tačne niti specifične za vas i / ili vaše (nerođeno) dete. Uvek potražite savet lekara ili drugog kvalifikovanog zdravstvenog radnika u vezi sa bilo kakvim pitanjima u vezi sa zdravstvenim stanjem i / ili medicinskim simptomima. Nikada nemojte zanemariti profesionalni lekarski savet ili odlagati njegovo traženje zbog nečega što ste pročitali na ovoj veb lokaciji ili razgovarali sa nekim od naših konsultanata. U slučaju (sumnje na) hitne medicinske pomoći, odmah pozovite svog lekara ili hitnu službu. Nutricia i njene podružnice ne daju nikakve garancije, izjave ili garancije u vezi sa bilo kojim sadržajem koji je dostupan na ovoj veb lokaciji u bilo kom obliku i njegovom ispravnošću, kompletnošću, adekvatnošću, pogodnošću, kvalitetom, pouzdanošću i tačnošću bilo koje informacije na ovoj veb lokaciji. U MENI U POTPUNOSTI DOZVOLJENI PRIMENJIVIM ZAKONIMA, Nutricia I njene pridružene kompanije isključuju sve obaveze koje proizilaze iz ili u vezi sa upotrebom ili zloupotrebom informacija ili nedostatkom informacija na ovoj veb lokaciji.

Dojenje je najbolje za bebe

Prvo pročitajte ovo važno obaveštenje Klikom na dugme Nastavi moći ćete da vidite informacije o mleku za dojenčad Aptamil i drugim proizvodima. Ako odlučite da nastavite, prihvatate da Aptaclub pruža ove informacije na vaš lični zahtev u informativne svrhe. Molimo vas da se obratite zdravstvenom radniku kako biste doneli izbor na bazi informacija o hranjenju mlekom i odbijanju bebe od čvrste hrane. Dojenje je najbolje za bebe i pruža brojne prednosti. Važno je da, u pripremi za i tokom dojenja, jedete zdravu, uravnoteženu ishranu. Kombinovano dojenje i hranjenje bočicom u prvim nedeljama života mogu smanjiti zalihe vašeg majčinog mleka i preokret u odluci da ne dojite je težak. Treba razmotriti socijalne i finansijske implikacije upotrebe mleka za dojenčad. Nepravilna upotreba mleka za dojenčad ili neprikladna hrane ili način hranjenja može predstavljati opasnost po zdravlje. Ako koristite mleko za dojenčad, pažljivo sledite uputstva proizvođača za upotrebu – ako se ne pridržavate uputstava, beba može da se razboli.