Vitamini i minerali u ishrani mališana

Od A do cinka

Šta im treba i zašto im je to potrebno

Vitamini i minerali igraju važnu nutritivnu ulogu, podržavajući sve, od zdravog razvoja kostiju, zuba i očiju vašeg mališana, do stvaranja novih ćelija. Saznajte više o nekim ključnim hranjivim sastojcima koji podržavaju razvoj vašeg mališana dok raste, uči i istražuje.

Vitamini i minerali za mališane

Iako ste možda svesni da vitamin C pomaže u apsorpciji gvožđa, da li ste znali za njegovu ulogu u zarastanju rana? Budući da je važan faktor u proizvodnji kolagena, vitamin C zapravo pomaže bržem zarastanju otoka i ogrebotina vašeg mališana.

baby boots
Budući da je naše vreme nepouzdano, malo je verovatno da će vaš mališan svaki dan dobijati preporučenu količinu samo od sunca

Ali to nije jedini vitamin koji je od vitalnog značaja za sve veće prehrambene i razvojne potrebe vašeg deteta. Brzi razvoj mališana znači da imaju povećanu potražnju za određenim hranljivim sastojcima, kao što je istraženo u daljem tekstu. Međutim, važno je imati na umu da sve hranljive materije igraju ulogu na jedan ili drugi način. Nuđenje zdrave, dobro izbalansirane ishrane je najbolji način da im se pomogne da budu nahranjeni u ovoj fazi.

U ovo vreme brzog razvoja i povećane energije važno je osigurati da vaš mališan dobije prave hranljive materije.

Vitamin D za kosti i zube vašeg mališana

Ovaj teško dostupni vitamin je neophodan za normalan razvoj kostiju kod beba, dece i odraslih. Poznat kao vitamin sunca, najveći deo naše zalihe potiče od izlaganja kože letnjoj sunčevoj svetlosti. Međutim, u Ujedinjenom Kraljevstvu je to moguće samo između aprila i oktobra kada sunčevi UVB zraci mogu doći do naše kože1.

Mališani treba da imaju dodatak vitamina D od 7–8.5 mikrograma (0.007–0.0085 mg) dnevno.

I, budući da je naše vreme nepouzdano, malo je verovatno da će vaš mališan svakog dana dobijati preporučenu količinu samo od sunca. Iz tog razloga, Ministarstvo zdravlja savetuje dnevni dodatak vitamina D od 7–8.5 mikrograma (0.007–0.0085 mg) za decu od šest meseci do pet godina2. Pored toga, podstaknite redovnu konzumaciju hrane bogate vitaminom D.

Hrana koja sadrži vitamin D

Samo nekoliko namirnica sadrži vitamin D. Tu spadaju4:

  • Masna riba – poput haringe, lososa, sardina i skuše
  • Jaja
  • Obogaćeni margarin – većina vrsta je obogaćena
  • Obogaćene žitarice za doručak – proverite etikete da biste pronašli one sa dodatkom vitamina D

Pokušajte da ih uključite u svakodnevnu ishranu vašeg mališana kako biste poboljšali nivo vitamina D.

Cink za rast

Cink pomaže u zarastanju povreda i igra ulogu u stvaranju novih ćelija. Važan je hranljivi sastojak za razvoj vašeg mališana, kako sada, tako i u daljem periodu rasta. Dostupan je u mnogim namirnicama, tako vaš mališan verovatno unosi sav cink koji mu je potreban iz uobičajene ishrane. Dobri izvori uključuju4:

  • Meso
  • Mleko
  • Sir
  • Hleb
  • Žitarice

Vitamin C za zarastanje rana

Svojstva vitamina C za zarastanje kože su sada vitalna za pomoć oko otoka i ogrebotina koje vaš mališan treba da izleči. Takođe pomaže njegovom telu da apsorbuje gvožđe i podstiče razvoj belih krvnih zrnaca, koja pomažu u borbi protiv infekcije. Raznovrsna hrana sadrži vitamin C, pa ne bi trebalo da bude previše teško da se nešto od toga uključi u njegovu ishranu. Možete pokušati sledeće4:

  • Paprika
  • Brokoli
  • Prokelj
  • Slatki krompir
  • Pomorandže, jagode, kivi voće
  • Paradajz

Vitamin A za vid vašeg deteta

Vitamin A je važan za razvoj vida vašeg mališana i pomaže mu da vidi pri slabom svetlu. Takođe podržava njegov imunološki sistem i pomaže u održavanju zdrave kože3. Neki dobri izvori vitamina A uključuju4:

  • Sir
  • Jaja
  • Obogaćeni namazi sa niskim sadržajem masti
  • Jogurt

Tamnozeleno i narandžasto povrće i voće sadrže beta-karoten, supstancu koju telo može da pretvori u vitamin A, zato ih uvrstite u ishranu vašeg mališana. Dobri izvori beta-karotena uključuju šargarepu, slatki krompir, rotkvicu, mango, spanać, tamnozeleni kupus i kelj.

Sledeći koraci

Da biste bili sigurni da vaš mališan dobija dnevnu dozu vitamina, razmislite o:

  • Kupovini kapi vitamina D kao dodatku
  • Izlasku na sunce sa svojim mališanom (ne zaboravite da izbegnete opekotine)

Dodajte ovu hranu bogatu vitaminima na spisak za kupovinu:

  • Masna riba – losos, sardine ili skuša
  • Brokoli
  • Slatki krompir ili šargarepa
  • Jagode ili kivi voće
  • Obogaćeno mleko, margarin ili žitarice za doručak

Poslednji put pregledano: 4. avgusta 2014

kontaktirajte aptaclub
aptaclub zajednica srbija

Buduće zdravlje vaše bebe počinje ovde

U Aptaclubu verujemo da iskustvo pomaže u izgradnji otpornosti; da svaki novi susret, bilo u trudnoći ili nakon rođenja, može da oblikuje budući razvoj vaše bebe. Pomoću naše naučne stručnosti i podrške jedan na jedan, možemo pomoći vama i vašoj bebi da zagrlite sutrašnjicu.

Povezani članci

Odricanje odgovornosti

Informacije na ovoj veb lokaciji, uključujući, ali ne ograničavajući se na tekst, grafike, slike, veze, audio, video, izjave, ishod bilo kojeg predviđajućeg računara ili alata ili programa za proveru simptoma, prediktivni dani i / ili datumi i drugi materijali su opšte informacije samo u svrhe i ne treba ih smatrati zdravstvenim ili medicinskim savetom, dijagnozom ili lečenjem za vas i / ili vaše (nerođeno) dete. Na informacije sadržane na ovoj veb lokaciji ne možete se pouzdati i nisu tačne niti specifične za vas i / ili vaše (nerođeno) dete. Uvek potražite savet lekara ili drugog kvalifikovanog zdravstvenog radnika u vezi sa bilo kakvim pitanjima u vezi sa zdravstvenim stanjem i / ili medicinskim simptomima. Nikada nemojte zanemariti profesionalni lekarski savet ili odlagati njegovo traženje zbog nečega što ste pročitali na ovoj veb lokaciji ili razgovarali sa nekim od naših konsultanata. U slučaju (sumnje na) hitne medicinske pomoći, odmah pozovite svog lekara ili hitnu službu. Nutricia i njene podružnice ne daju nikakve garancije, izjave ili garancije u vezi sa bilo kojim sadržajem koji je dostupan na ovoj veb lokaciji u bilo kom obliku i njegovom ispravnošću, kompletnošću, adekvatnošću, pogodnošću, kvalitetom, pouzdanošću i tačnošću bilo koje informacije na ovoj veb lokaciji. U MENI U POTPUNOSTI DOZVOLJENI PRIMENJIVIM ZAKONIMA, Nutricia I njene pridružene kompanije isključuju sve obaveze koje proizilaze iz ili u vezi sa upotrebom ili zloupotrebom informacija ili nedostatkom informacija na ovoj veb lokaciji.

Dojenje je najbolje za bebe

Prvo pročitajte ovo važno obaveštenje Klikom na dugme Nastavi moći ćete da vidite informacije o mleku za dojenčad Aptamil i drugim proizvodima. Ako odlučite da nastavite, prihvatate da Aptaclub pruža ove informacije na vaš lični zahtev u informativne svrhe. Molimo vas da se obratite zdravstvenom radniku kako biste doneli izbor na bazi informacija o hranjenju mlekom i odbijanju bebe od čvrste hrane. Dojenje je najbolje za bebe i pruža brojne prednosti. Važno je da, u pripremi za i tokom dojenja, jedete zdravu, uravnoteženu ishranu. Kombinovano dojenje i hranjenje bočicom u prvim nedeljama života mogu smanjiti zalihe vašeg majčinog mleka i preokret u odluci da ne dojite je težak. Treba razmotriti socijalne i finansijske implikacije upotrebe mleka za dojenčad. Nepravilna upotreba mleka za dojenčad ili neprikladna hrane ili način hranjenja može predstavljati opasnost po zdravlje. Ako koristite mleko za dojenčad, pažljivo sledite uputstva proizvođača za upotrebu – ako se ne pridržavate uputstava, beba može da se razboli.