Zdrava ishrana tokom dojenja

Vreme čitanja: 5 minuta

Od održavanja dobre hidratacije do zdrave izbalansirane ishrane tokom dojenja, prehrambeni izbori koje donosite omogućavaju vašoj bebi da dobije vitamine i minerale koji su joj potrebni za buduće zdravlje. Sa našim znanjem o važnosti zdrave ishrane, Aptaclub je stvorio ovaj koristan vodič o tome šta biste mogli da uključite u svoju ishranu tokom dojenja.

baby bib icon

Kako osećaju šta jedete, bebe koje se doje mogu biti preduzimljivije kada dođu u period odvikavanja od majčinog mleka1.

fish icon

Ako jedete više hrane bogate LCP, poput lososa, skuše, sardina i tune, možete podstaći bolji razvoj vida i mozga2.

supplements icon

NHS savetuje uzimanje 10 mikrograma vitamina D dnevno kako bi se smanjio rizik da vaša beba razvije probleme sa kostima3.

Sva ishrana vaše bebe dolazi direktno iz majčinog mleka4. To znači da im svaka hrskava salata, kari ili odrezak od tunjevine koje pojedete pružaju neophodne vitamine. Tako, kako osećaju šta jedete, bebe koje se doje mogu biti preduzimljivije kada dođu u period odvikavanja od majčinog mleka1.

Ipak, neće samo vaša beba imati koristi od prehrambenih izbora koje donosite. Ako dobro jedete, možete da dobijete energiju i hranljive materije potrebne za nastavak. Konzumiranje prave količine – ne previše ili premalo – moglo bi da vam pomogne u održavanju zalihe mleka5.

Sada je pravo vreme za zdravstvenu proveru vaše ishrane kako biste bili sigurni da unosite ključne hranljive materije koje su vašoj bebi potrebne za optimalan rast i razvoj4.

Šta jesti tokom dojenja?

baby touching mother during breastfeeding 2

Možda ćete otkriti da ne morate da menjate postojeću ishranu, ali kao vodič, pokušajte da uključite sledeće u svoj plan ishrane tokom dojenja6:

  • Raznovrsnost od najmanje pet porcija voća i povrća dnevno, bilo sveže, smrznuto, sušeno ili konzervirano
  • Skrobna hrana poput integralnog hleba, testenina, pirinča i krompira
  • Dosta vlakana iz integralnih žitarica (žitarice ili hleb), mahunarki, voća i povrća
  • Proteini iz nemasnog mesa, živine, ribe, jaja i mahunarki
  • Kalcijum iz mlečne hrane poput mleka, sira i jogurta  
  • Najmanje dve porcije ribe nedeljno, uključujući i porciju masne ribe

NAUČNA POZADINA

ESENCIJALNE MASNE KISELINE

Pokrenula Nutricia

Istraživanja pokazuju da su esencijalne masne kiseline Omega 3 i Omega 6, koje se prirodno nalaze u majčinom mleku, zaista važne za razvoj mozga, očiju i nervnog sistema vaše bebe2. Ako jedete hranu bogatu omega 6 i omega 3, poput lososa, skuše, sardina i tune, pomoći ćete vizuelnom, senzornom i kognitivnom razvoju svoje bebe.

Istraživanja pokazuju da su posebno dva LCP – AA (Omega 6) i DHA (Omega 3), koji se prirodno nalaze u majčinom mleku – važni za razvoj bebinog mozga, očiju i nervnog sistema2. Ako jedete više hrane bogate LCP poput lososa, skuše, sardina i tune, možete podstaći bolji razvoj vida i mozga.

Iako bi danska peciva, keksi i čokolada mogli da zadovolje žudnju za slatkim, hrana bogata šećerom i kalorijama često nema nutritivnu vrednost. Za dugotrajniji podsticaj energije, probajte šaku semenki suncokreta ili bundeve sa suvim grožđem, brusnicom ili godži bobicama.

Ili, za nešto značajnije, odaberite integralnu pitu napunjenu salatom i ili nemasnim mesom, lososom, sardinom ili naribanim sirom; činiju obogaćenih žitarica bogatih vlaknima sa mlekom; ili sveže voće i jogurt.

Radoznali?

Koliko litara vode treba da pijete tokom dojenja?

Dojenje može da izazove žeđ. Držite veliku čašu vode pored sebe tokom dojenja. Konzumiranje tečnosti je izuzetno važno za održavanje proizvodnje vašeg mleka7. Iz ovog razloga treba da nastojite da pijete 2 litra dnevno – ili osam čaša. Voda je najbolja za hidrataciju, ali takođe možete uključiti mleko i voćni sok.

breast feeding coping with low milk supply

Treba izbegavati previše jakog čaja i kafe jer se male količine kofeina mogu preneti na vašu bebu. Alkohol takođe treba izbegavati jer može proći u vaše mleko.

Vitamini i dojenje

Vitamin D, poznat kao vitamin sunca, je neophodan za normalan razvoj kostiju. Zbog nedostatka sunčeve svetlosti u Ujedinjenom Kraljevstvu, NHS savetuje uzimanje 10 mikrograma dnevno kako bi se smanjio rizik da vaša beba razvije probleme sa kostima poput rahitisa. Ove vitamine možete dobiti pomoću vaučera za zdrav početak (pitajte svog lekara opšte prakse da li ispunjavate uslove za njih) ili zatražite od lekara opšte prakse lekarski recept, jer ih možete dobiti besplatno godinu dana nakon porođaja3.

Gubitak kilograma tokom dojenja

Dojenje sagoreva približno 500 kalorija dnevno8, i ono će vam pomoći da izgubite kilograme dobijene tokom trudnoće9. Kako vaše mleko obezbeđuje sve hranljive sastojke za vašu bebu, morate biti sigurni da unosite adekvatne hranljive sastojke u svoju ishranu kako biste obezbedili najbolji rast i razvoj vaše bebe, pa se ne savetuje da previše ograničavate ishranu tokom dojenje. Međutim, održavanje normalne ishrane sa svim adekvatnim hranljivim sastojcima bi trebalo da pomogne da se poveća gubitak kilograma koje ste dobili sa bebom9.

Poslednji put pregledano: 13. jula 2020

Recenzirao Nutricia tim za medicinska i naučna pitanja

kontaktirajte aptaclub
aptaclub zajednica srbija

Buduće zdravlje vaše bebe počinje ovde

U Aptaclubu verujemo da iskustvo pomaže u izgradnji otpornosti; da svaki novi susret, bilo u trudnoći ili nakon rođenja, može da oblikuje budući razvoj vaše bebe. Pomoću naše naučne stručnosti i podrške jedan na jedan, možemo pomoći vama i vašoj bebi da zagrlite sutrašnjicu.

Povezani članci

Odricanje odgovornosti

Informacije na ovoj veb lokaciji, uključujući, ali ne ograničavajući se na tekst, grafike, slike, veze, audio, video, izjave, ishod bilo kojeg predviđajućeg računara ili alata ili programa za proveru simptoma, prediktivni dani i / ili datumi i drugi materijali su opšte informacije samo u svrhe i ne treba ih smatrati zdravstvenim ili medicinskim savetom, dijagnozom ili lečenjem za vas i / ili vaše (nerođeno) dete. Na informacije sadržane na ovoj veb lokaciji ne možete se pouzdati i nisu tačne niti specifične za vas i / ili vaše (nerođeno) dete. Uvek potražite savet lekara ili drugog kvalifikovanog zdravstvenog radnika u vezi sa bilo kakvim pitanjima u vezi sa zdravstvenim stanjem i / ili medicinskim simptomima. Nikada nemojte zanemariti profesionalni lekarski savet ili odlagati njegovo traženje zbog nečega što ste pročitali na ovoj veb lokaciji ili razgovarali sa nekim od naših konsultanata. U slučaju (sumnje na) hitne medicinske pomoći, odmah pozovite svog lekara ili hitnu službu. Nutricia i njene podružnice ne daju nikakve garancije, izjave ili garancije u vezi sa bilo kojim sadržajem koji je dostupan na ovoj veb lokaciji u bilo kom obliku i njegovom ispravnošću, kompletnošću, adekvatnošću, pogodnošću, kvalitetom, pouzdanošću i tačnošću bilo koje informacije na ovoj veb lokaciji. U MENI U POTPUNOSTI DOZVOLJENI PRIMENJIVIM ZAKONIMA, Nutricia I njene pridružene kompanije isključuju sve obaveze koje proizilaze iz ili u vezi sa upotrebom ili zloupotrebom informacija ili nedostatkom informacija na ovoj veb lokaciji.

Dojenje je najbolje za bebe

Prvo pročitajte ovo važno obaveštenje Klikom na dugme Nastavi moći ćete da vidite informacije o mleku za dojenčad Aptamil i drugim proizvodima. Ako odlučite da nastavite, prihvatate da Aptaclub pruža ove informacije na vaš lični zahtev u informativne svrhe. Molimo vas da se obratite zdravstvenom radniku kako biste doneli izbor na bazi informacija o hranjenju mlekom i odbijanju bebe od čvrste hrane. Dojenje je najbolje za bebe i pruža brojne prednosti. Važno je da, u pripremi za i tokom dojenja, jedete zdravu, uravnoteženu ishranu. Kombinovano dojenje i hranjenje bočicom u prvim nedeljama života mogu smanjiti zalihe vašeg majčinog mleka i preokret u odluci da ne dojite je težak. Treba razmotriti socijalne i finansijske implikacije upotrebe mleka za dojenčad. Nepravilna upotreba mleka za dojenčad ili neprikladna hrane ili način hranjenja može predstavljati opasnost po zdravlje. Ako koristite mleko za dojenčad, pažljivo sledite uputstva proizvođača za upotrebu – ako se ne pridržavate uputstava, beba može da se razboli.